Konsultantka ślubna? Wedding Planner? A kto to taki?
Każdy marzy, by dzień jego ślubu był tym najcudowniejszym w życiu. Masa przygotowań i planowania może przyprawić o zawrót głowy. Dlaczego więc nie skorzystać z usług wedding plannera, czyli po mówiąc po polsku – konsultanta ślubnego.
– Kiedy rozpoczynałam pracę jako konsultantka ślubna i ktoś pytał mnie, co robię w życiu, w reakcji na moją odpowiedź często słyszałam – ojej, jak fajnie. To tak jak Jennifer Lopez w “Powiedz tak ” – wspomina Marlena Popis. – Po którymś kolejnym razie postanowiłam wreszcie obejrzeć ten film. Już pierwsze minuty dały mi odpowiedź. Tak, moja praca to dokładnie to, co robi Jennifer Lopez w “Powiedz tak”.
Kto to jest wedding planner?
Konsultant ślubny to osoba, w której przyszli małżonkowie odnajdą wsparcie, która pomoże im ominąć wiele pułapek czyhających w trakcie przygotowywania do tego wyjątkowego dnia w życiu. – Konsultant ślubny to też synonim reżysera, który zadba o to, by każdy ślub i wesele były perfekcyjnie zorganizowane i skoordynowane, by Młodzi w przyszłości mogli odtwarzać te dni niczym sceny z ulubionego filmu.- opowiada Marlena.
Tak jak na planie filmowym, tak i w życiu wedding planner nie działa w pojedynkę. Przy organizacji wesela współpracuje ze sprawdzonymi firmami, których ceny usług odpowiadają budżetowi, jaki Młoda Para chce przeznaczyć na wesele. Dzięki swojemu doświadczeniu może zaproponować innowacyjne rozwiązania, a także odradzić te ryzykowne. – Przez okres przygotowań do wesela staję się „przyjacielem”, który słucha i doradza – przyznaje konsultantka ślubna.
W czym mogę pomóc?
– Bardzo ważnym elementem w mojej pracy jest rozmowa z nowożeńcami, poznanie gustu przyszłych małżonków, ich preferencji i oczekiwań. – mówi Marlena. Pierwsze spotkania poświęcone są na przedstawienie propozycji i odnalezienie tego szczególnego klimatu, który ma towarzyszyć konkretnemu przyjęciu. Nie należy się też obawiać, że zorganizuję je według własnej wizji. Wedding planner realizuje wizję ludzi, którzy mu zaufali i powierzyli skoordynowanie tego wyjątkowego dnia i to do nich zawsze należy ostatnie słowo.
Konsultantka ślubna to profesjonalistka, która pomoże w dopracowaniu szczegółów. – Tak jak mówi moja babcia, na życie składają się właśnie te najmniejsze – podkreśla wedding planner. – Jestem po to, by nowożeńcy mogli cieszyć się każdą chwilą tego dnia, podczas gdy ja organizuję wszystko w czasie i przestrzeni.
Kilka konkretnych argumentów za tym, by zatrudnić konsultanta ślubnego:
Przeanalizuje pomysły nowożeńców, oczekiwania i znajdzie najlepsze miejsca i podwykonawców, spełniających te wymagania. Zna się na najnowszych trendach, więc pomoże przygotować wesele na najwyższym poziomie.
Przygotuje szacunkowy budżet, który pozwoli zapobiec zaskoczeniu przy końcowej kwocie. Wskaże przy tym, na których elementach można zaoszczędzić, a w które lepiej jest zainwestować.
Sprawdzi i odpowiednio dostosuje poszczególne umowy, by uniknąć niezgodności z ustaleniami z podwykonawcami.
Porówna cenę do jakości, a często również wynegocjuje zniżki, których sami nowożeńcy by mogli nie uzyskać.
Przypilnuje, by wszystkie elementy były wykonane w odpowiednim momencie, by nie zostały one na „ostatnia chwilę”.
Przygotuje scenariusz imprezy, którego wszyscy podwykonawcy będą się trzymać.
W dniu wesela będzie obecny na sali, ułoży winietki na stołach, upominki dla gości itp., by przyszli małżonkowie nie musieli się tym zajmować.
W trakcie ślubu pomoże w “zarządzaniu” gośćmi – gdzie stoi autobus, gdzie czekamy na Parę Młodą; którędy wchodzimy do sali.
W trakcie przyjęcia weselnego będzie ze świeżo upieczonymi małżonkami, przypilnuje, by podwykonawcy trzymali się założonego scenariusza, a w razie zmian, jest pierwszą i jedyną osobą, do której się Młodzi zwrócą się o pomoc. Będzie zawsze przy nowożeńcach, chętny do pomocy i rady.
Przede wszystkim, odciąży narzeczonych, którzy dzięki temu zyskają czas, zaoszczędzą pieniądze i niejednokrotnie nerwy.