Ryki: Dostała fałszywego SMS-a z linkiem od PGE. Straciła 70 tys. zł
28-letnia mieszkanka powiatu ryckiego dostała SMS-a informującego o niedopłacie za energię elektryczną. Wiadomość zawierała bezpośredni link do płatności. Po jego kliknięciu pokrzywdzona została przekierowana na stronę banku. Tam podała wszystkie dane.
Wczoraj do ryckiej komendy zgłosiła się 28-letnia mieszkanka powiatu ryckiego, która padła ofiarą oszustwa.
– Kobieta otrzymała wiadomość SMS od „PGE” o planowanym w następnym dniu odłączeniu energii elektrycznej od jej mieszkania z powodu niedopłaty za rachunek. Aby temu zapobiec pokrzywdzona miała uregulować należność poprzez link załączony do wiadomości – informuje podinsp. Robert Wąsik z ryckiej policji.
28-latka chciała jak najszybciej uregulować niewielką zaległość. Kliknęła w podany w wiadomości link. Następnie została przekierowana do fałszywego panelu płatności, gdzie zalogowała się do swojego banku dokonując przelewu wskazanej kwoty. Tyle wystarczyło, żeby przestępcy zdobyli dane do logowania konta pokrzywdzonej i ukradli blisko 70 tys. zł.
– Apelujemy o ostrożność i dokładne czytanie wiadomości o rzekomych zaległościach w płatnościach. W razie wątpliwości weryfikujmy informację kontaktując się z biurem obsługi klienta. Pamiętajmy również, aby zawsze weryfikować adres strony, z której wykonujemy płatności elektroniczne – przypomina podinsp. Wąsik.
inf.,fot. KPP Ryki/fot.poglądowe – pixabay