Site icon DNews.pl – REGIONALNY PORTAL INFORMACYJNY

W Dęblinie oddano do użytku kolejny peron. W sierpniu otwarcie przejazdu na ul. Tysiąclecia. Fotorelacja z postępu prac

Na stacji w Dęblinie kończy się ostatni etap prac realizowanych przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w ramach modernizacji trasy z Warszawy do Lublina. Czynne są trzy nowe perony. Gotowe jest podziemne przejście dla pieszych, w którym trwają odbiory wind. Po nowych torach jeżdżą pociągi w kierunku Warszawy, Łukowa oraz Radomia. Wartość inwestycji w Dęblinie z udziałem środków unijnych z POIiŚ to 145 mln zł.

Od wiosny podróżni korzystają z peronów nr 1 i nr 2. Od sierpnia dostępny jest już wyspowy peron nr 3. Dogodne dojście do pociągów zapewnia przejście podziemne wyposażone w pochylnie. Ostateczne odbiory przechodzą windy. Pasażerowie skorzystają z nich we wrześniu. Stacja jest jasno oświetlona. Zamontowane są  długie i szerokie wiaty oraz ławki. Dla pasażerów przygotowano czytelną informację. Są udogodnienia dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.

W Dęblinie po nowych torach jeżdżą pociągi w kierunku Warszawy, Łukowa oraz Radomia. Po zakończeniu prac na odcinku Dęblin – Lublin będą kursować również do Lublina. Kończy się regulacja sieci trakcyjnej nad torami w części towarowej stacji.

Korzyści dla kolei i miasta

Płynną jazdę pociągów w Dęblinie zapewnia zmodernizowane ponad 25 km torów, 63 rozjazdy, 40 km sieci trakcyjnej oraz 5 obiektów inżynieryjnych, w tym m.in wiadukt nad ul. Balonna oraz mosty nad rzeką Wieprz. Przebudowany wiadukt nad ul. Balonna umożliwia sprawny i szybki przejazd pociągów. Korzyści z przebudowy mają także kierowcy. Pod jednym z wiaduktów możliwy jest płynny, dwustronny ruch, który do tej pory odbywał się naprzemiennie. Obiekt został podwyższony i poszerzony. Nad rzeką Wieprz zbudowano dwa nowe mosty o długości 170 m i szerokości 22 m.

Na stacji powstaje również nowe lokalne centrum sterowania. Montowane są nowoczesne systemy komputerowe, które zapewnią sprawną obsługę pociągów od Garwolina przez Dęblin do Puław. Wykonanie wszystkich prac związanych z LCS zaplanowano do końca listopada tego roku.

Otwarcie przejazdu kolejowo-drogowego na ul. Tysiąclecia

W sierpniu kierowcy skorzystają z wyremontowanego przejazdu kolejowo-drogowego na ul. Tysiąclecia w Dęblinie. Przejazd został wyposażony w nowe urządzenia sterowania rogatkami. Ułożono nowe tory oraz nawierzchnię z gumowych płyt, które ograniczą hałas. Prowadzone są prace na przejeździe przy ul. Michalinowskiej. Do końca wakacji powstaną drogi dojazdowe i chodniki dla pieszych.

Z Warszawy do Lublina nawet w 1,5h

Po zakończeniu inwestycji czas przejazdu najszybszego pociągu między stolicami Mazowsza i Lubelszczyzny skróci się do około 1h 30 min. Pociągi pojadą z prędkością do 160 km/h. Sprawniejsze przejazdy zapewni drugi tor między Otwockiem a Pilawą. Powstanie w sumie 77 nowych peronów i 11 nowych podziemnych przejść dla pieszych.

/inf. PKP PLK/

Exit mobile version