Najpopularniejsza w Polsce aplikacja bankowa IKO, należąca do PKO Banku Polskiego, odnotowała kolejny rekord. Liczba aktywnych aplikacji przekroczyła już 5,5 miliona. Wprowadzono w niej też nowe funkcje: tryb ciemny – ograniczający ilość światła emitowanego przez ekran smartfona oraz udogodnienia dla osób niewidomych w Asystencie głosowym IKO.
Aplikacja IKO została uruchomiona w 2013 roku i od tamtego czasu stanowi punkt odniesienia dla podobnych rozwiązań proponowanych przez inne banki. „5,5 miliona aktywnych aplikacji to liczba, z której jesteśmy dumni, ale też zobowiązanie, by w dalszym ciągu rozwijać IKO oraz dostarczać użytkownikom nowe funkcje i udogodnienia” – mówi Łukasz Kuc, dyrektor Biura Kanałów Cyfrowych PKO Banku Polskiego.
Bank cały czas udoskonala aplikację. Jak podkreśla Kuc: „dobre oceny i aktywność klientów w IKO to dowody, że bankowanie w smartfonie jest i będzie jednym z głównych filarów przekształcania się PKO Banku Polskiego w platformę technologiczną z usługami finansowymi”.
Najnowszym udogodnieniem jest w IKO tryb ciemny (dark mode). To możliwość zmiany sposobu wyświetlania ekranu z jasnego na ciemny. Tryb ciemny ogranicza ilość światła emitowanego przez telefon przy zachowaniu dobrej jakości kontrastu i czytelności prezentowanych danych. W przypadku niektórych smartfonów może przyczyniać się również do oszczędzania baterii. Ciemny lub jasny motyw użytkownicy IKO mogą włączyć na stałe lub wybrać tryb automatyczny, który zmienia się zgodnie z ustawieniami w telefonie. Funkcja dostępna jest dla użytkowników korzystających ze smartfonów z systemem Android, a w najbliższym czasie będzie też wprowadzona dla urządzeń z systemem iOS.
Z kolei osoby niewidome i niedowidzące mogą od niedawna korzystać z Asystenta głosowego IKO w wygodniejszy niż wcześniej sposób. Dostosowano go do współpracy z czytnikami ekranu Talkback (Android) i VoiceOver (iOS). W przypadku wykrycia aktywnego czytnika, uruchamiany jest specjalny tryb Asystenta zapewniający płynną obsługę głosową – czytnik służy do nawigacji i odczytywania niektórych elementów wyświetlonych na ekranie, np. gdy pojawia klawiatura do wpisania potwierdzającego transakcję numeru PIN. Dzięki Asystentowi głosowemu użytkownik IKO może za pomocą mówionych (lub pisanych) poleceń wykonać operacje bankowe m.in.: zrobić przelew, sprawdzić stan konta, przeszukać historię rachunku, zapłacić BLIKIEM czy spłacić kartę kredytową. Voicebot rozumie obecnie 250 tematów rozmów, a od momentu uruchomienia rok temu przeprowadził już ponad 540 tys. dialogów z klientami.
Ale to nie jedyne udogodnienia, jakie w ostatnim czasie wprowadzono dla osób korzystających z aplikacji. Za pomocą IKO można już m.in. płacić za autostrady, bez konieczności zatrzymywania się na bramkach, otwierać konto „na selfie”, składać wnioski o założenie konta firmowego i jednoczesną rejestrację firmy w CEIDG. IKO zyskało też swój charakterystyczny krótki sygnał dźwiękowy, który jest przez użytkownika słyszany, kiedy otrzyma powiadomienie push.
O zadowoleniu klientów z działania IKO świadczy najlepiej fakt, że w dwóch największych sklepach z aplikacjami klienci wystawili jej już ponad 660 tys. ocen, a ich średnia wynosi 4,8 na 5 gwiazdek.
Źródło informacji: PAP MediaRoom