Site icon DNews.pl – REGIONALNY PORTAL INFORMACYJNY

Ruszyła specjalna edycja Wielkiego Badania Wzroku – sprawdź w jakiej formie po lockdownie jest twój wzrok

Man rubbing tired eyes. Problem with glasses, eyesight or vision. Person having stress or depression. Workplace bullying. Working late with computer. Astigmatism, myopia or insomnia. Dramatic mood.

Wzrok bywa nazywany królem zmysłów. Za jego pomocą dociera do nas ponad 80 proc. informacji o otaczającym świecie. Mimo to, Polacy niewystarczająco dbają o dobre widzenie na co dzień, szczególnie w trakcie pandemii. Wyniki lutowego badania ankietowanego na zlecenie Vision Express pokazały, że blisko co trzeci pytany z jej powodu zrezygnował z badań specjalistycznych [1]. Najbliższe tygodnie to szansa, by nadrobić zaległości – do końca czerwca we wszystkich salonach Vision Express trwa specjalna, letnia edycja Wielkiego Badania Wzroku.

Lekarze i specjaliści od lat przekonują, że wzrok należy kontrolować regularnie, przynajmniej raz w roku. Zalecenie to nie dotyczy jedynie osób, które już noszą okulary korekcyjne czy soczewki kontaktowe, ale obwiązuje też w przypadku braku zdiagnozowanej wady czy choroby oczu. Dobre widzenie stanowi bowiem o naszym bezpieczeństwie. By je zapewnić potrzeba codziennej dbałość i troski o wzrok, szczególnie teraz po kilkunastu miesiącach wytężonej pracy naszych oczu.

Od 4 czerwca firma Vision Express we wszystkich swoich salonach w Polsce uruchomiła specjalną edycję kampanii Wielkie Badanie Wzroku – aby każdy, kto w czasie lockdownu obawiał się wizyty u okulisty bądź optometrysty, mógł skorzystać z profilaktycznych badań i zadbać o swój wzrok po długim okresie izolacji.

„Powrót do normalnego funkcjonowania może odciągać naszą uwagę od kwestii zdrowotnych. Spragnieni spotkań towarzyskich, wizyt w kinie czy restauracji, możemy łatwo zapomnieć o właściwej profilaktyce i o tym, że w pierwszej kolejności powinniśmy nadrobić ewentualne zaległości w zakresie troski o zdrowie. Czerwcową edycją Wielkiego Badania Wzroku chcemy przypomnieć, że aby w pełni cieszyć się normalnością, warto najpierw zatroszczyć się o oczy. W tym zakresie nic się bowiem nie zmienia: wizyta u specjalisty przynajmniej raz w roku pozostaje fundamentem profilaktyki” – przypomina dr n. biol. Robert Grabowski, dyrektor medyczny Vision Express.

Wyniki lutowej ankiety towarzyszącej głównej edycji Wielkiego Badania Wzroku nie pozostawiają wątpliwości: konsekwencje społecznej izolacji były dotkliwe także dla naszych oczu. Większa ilość czasu spędzanego w zamkniętych pomieszczeniach i przed ekranami dodatkowo obciążyła wzrok. W takich okolicznościach odwlekanie wizyt u specjalisty – na które już przed pandemią Polacy udawali się zbyt rzadko – jest szczególnie ryzykowne.

Specjalna czerwcowa edycja Wielkiego Badania Wzroku została uruchomiona w odpowiedzi na aktualne realia i potrzeby Polaków. Dzięki rozwiniętej sieci salonów Vision Express oferta profesjonalnych badań wzroku jest dostępna dla milionów klientów, którzy mogą szybko i w dogodnym dla siebie terminie skorzystać z porady specjalisty. Wizytę w ramach czerwcowej edycji Wielkiego Badania Wzroku można zarezerwować online na stronie www.wielkiebadaniewzroku.pl, telefonicznie bądź osobiście w wybranym salonie.

Wielkie Badanie Wzroku – to ogólnopolska kampania organizowana przez markę Vision Express od 2017 roku. Jej celem jest zwiększenie świadomości Polaków dotyczącej konieczności regularnego badania wzroku, szczególnie w tak trudnym i obciążającym dla oczu czasie pandemii. W ramach kampanii prowadzone są akcje badania wzroku w ponad 230 salonach optycznych w całej Polsce. Więcej informacji znajduje się na stronie: www.wielkiebadaniewzroku.pl.

[1] Badanie opinii publicznej zrealizowane dla Vision Express metodą CAWI przez IQS Sp. z o.o. w lutym 2021 r. na reprezentatywnej próbie 1649 Polaków, powyżej 15. roku życia.

 

Źródło informacji: Vision Express

 

Exit mobile version