Do połowy stycznia br. Grupa PGE sprowadziła do Polski 8 milionów ton węgla. Do końca sezonu grzewczego, czyli do kwietnia br., będzie to 10 mln ton. Węgiel sprowadzany przez Grupę PGE jest wysokiej jakości i przeznaczony jest dla gospodarstw domowych, ale również przedsiębiorstw, ciepłownictwa i energetyki.
Za import węgla odpowiedzialna jest spółka PGE Paliwa, która posiada wieloletnie doświadczenie w imporcie węgla kamiennego. Dlatego cały proces realizowany jest w sposób skuteczny i efektywny, zapewniając wysokiej jakości węgiel dla odbiorców.
Importowany węgiel, po przybyciu do Polski, jest sortowany na odpowiedniej wielkości frakcje: groszek, orzech, bądź miał, zapewniający odpowiednią ilość węgla na potrzeby wszystkich odbiorców, w tym m.in. na potrzeby gospodarstw domowych w całym kraju.
Jakość importowanego węgla jest każdorazowo weryfikowana przez niezależne laboratoria certyfikujące, badające wielokrotnie każdą dostawę węgla zamawianego przez PGE Paliwa. Pierwsze badanie odbywa się jeszcze w porcie nadania węgla, a kolejne realizowane są już w Polsce.
Import węgla jest efektem rosyjskiej agresji na Ukrainę i wprowadzenia embarga na węgiel z Rosji. Paliwo importowane z kierunku wschodniego zastąpione zostało importem morskim z krajów, gdzie węgiel najbardziej zbliżony jest parametrami do tego dostępnego dotychczas w Polsce.
Jak wygląda import węgla do Polski i proces przygotowania go do dystrybucji oraz badanie jakości prezentuje specjalnie przygotowany film.
KONTAKT:
Konrad Mróz
Biuro Prasowe Grupy PGE
tel. +48 785 999 946
e-mail: konrad.mroz@gkpge.pl
e-mail: biuro.prasowe@gkpge.pl
https://www.gkpge.pl/grupa-pge/dla-mediow/kontakt-dla-mediow%C2%A0
Źródło informacji: PGE Polska Grupa Energetyczna
Grafika: PGE Polska Grupa Energetyczna