DęblinMotoPowiat ryckiWiadomości

Budowa ekspresówki. W czerwcu szybciej do Lublina i Warszawy. W sierpniu koniec prac na Lubelszczyźnie /zdjęcia/

Już w czerwcu pojedziemy nową ekspresówką od węzła Skrudki do Lublina oraz w kierunku Warszawy od węzła Ryki północ. W sierpniu ma być gotowy cały lubelski odcinek trasy w kierunku Warszawy.

Ponad 33 km dzieli obecną S17 od granicy województwa lubelskiego z mazowieckim. Budowę tego fragmentu podzielono na dwie części i realizuje je dwóch wykonawców. Prace, które wykonuje firma Mota-Engil Central Europe na krótszym odcinku finiszują i kierowcy skorzystają z niego w czerwcu. Na dłuższym jeszcze trwają i całą trasą, omijając Ryki, pojedziemy z końcem sierpnia. Tu wykonawcą jest firma PORR.

Od węzła Skrudki do Lublina pojedziemy w czerwcu

Pierwszy odcinek między węzłami Skrudki i Kurów Zachód wynosi około 13,2 km. Zaawansowanie robót wynosi tu około 97 proc. Wykonano całą trasę główną o nawierzchni z betonu cementowego. Ukończono też układanie na trasie głównej fragmentów nawierzchni z bitumicznej na obiektach i dojazdach do nich. Kończone są też prace przy układaniu nawierzchni bitumicznej na łącznicach węzła i drogach lokalnych. Trwa porządkowanie terenu, humusowanie, sianie trawy, uzupełnianie barier energochłonnych i ogrodzenia trasy głównej. Do wykonania pozostało jeszcze malowanie oznakowania poziomego oraz montaż znaków pionowych.

Po ukończeniu tych prac przeprowadzony zostanie audyt BRD i odbiór WINB. Po uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie trasa zostanie udostępniona kierowcom, którzy na końcu odcinka będą tymczasowym łącznikiem zjeżdżać na obecną DK17 (planowany termin to pierwsza dekada czerwca).

Obwodnica Ryk będzie oddana do użytku z końcem sierpnia

Z takiego tymczasowego rozwiązania kierowcy będą korzystać do czasu zakończenia prac na kolejnym odcinku do granicy z woj. mazowieckim. Jego długość to ok. 20,2 km. Stan zaawansowania prac na tej części trasy wynosi na dziś około 76 proc.

Wykonano już blisko połowę nawierzchni betonowej na ciągu głównym i prowadzone są również prace przy układaniu nawierzchni bitumicznej na ciągu głównym. Wykonawca przygotowuje kolejne odcinki podbudowy pod właściwą nawierzchnię, prowadzi prace ziemne przy obiektach inżynierskich i prace wykończeniowe na nich. Budowane są przyszłe miejsca obsługi podróżnych i obwód utrzymania drogi.

Niedawno przełożono ruch na obecnej DK17 za Rykami w kierunku Warszawy na docelowe rondo wchodzące w skład węzła Ryki Północ. I właśnie od tego miejsca kierowcy pod koniec czerwca będą wjeżdżać na S17. Związane jest to z oddaniem dwóch kolejnych odcinków na terenie woj. mazowieckiego.

– Udostępnienie do ruchu trasy od węzła Ryki Północ w kierunku Warszawy ułatwi bezpieczny i płynny wjazd. Z całości trasy omijającej Ryki kierowcy skorzystają z końcem sierpnia – informuje Krzysztof Nalewajko z GDDKiA. – Wtedy wyjeżdżając z Lublina w kierunku Warszawy dwujezdniową drogą dojedziemy za Garwolin. Kierowcy jadący tranzytem od wschodniej granicy Polski w kierunku Warszawy w Piaskach wjadą na drogę ekspresową i będą mieć do dyspozycji ponad 140 km takiej trasy – mówi Nalewajko.

Zapraszamy do obejrzenia fotorelacji z budowy trasy od Sierskowoli do Starej Dąbi.