Stracił pieniądze bo myślał, że zawiesili mu konto na platformie “Netflix”
36-letni mieszkaniec powiatu zamojskiego otrzymał fałszywego maila z informacją o zawieszeniu jego członkostwa na platformie Netflix. Wpisał swoje dane oraz dane z karty płatniczej. Z jego konta zniknęło ponad 1,2 tys. zł.
Jak informuje policja, mężczyzna w celu aktywowania subskrypcji miał zalogować się do systemu i zaktualizować swoje dane. We wskazane miejsca wpisał: imię, nazwisko oraz numer karty debetowej wraz z datą jej ważności oraz trzycyfrowym kodem zabezpieczającym. Otrzymał po tym informację, że proces przebiegł pomyślnie.
Kilka dni później 36-latek zauważył na swoim koncie nieautoryzowane przez niego transakcje finansowe. – Łącznie było ich pięć na ogólną kwotę ponad 1,2 tys. zł. Transakcje zostały wykonane w sklepie i na stacji w Bukareszcie – mówi st.asp. Krukowska-Bubiło z zamojskiej policji.
Pokrzywdzony zastrzegł swoją kartę, a o oszustwie powiadomił policjantów.
– Cyberprzestępcy posługują się różnymi metodami oszust, aby uzyskać dane do konta lub karty bankowej. Zachowajmy ostrożność. Otrzymując wiadomość o zaleganiu z opłatami, czy też z informacją o konieczności zaktualizowania danych nie postępujmy pochopnie. Przed przekazaniem swoich danych skontaktujmy się z instytucję, od której pochodzi wiadomość i zweryfikujmy jej prawdziwość. Postępując z rozwagą i ostrożnością nie stracimy oszczędności – przestrzega rzecznik KMP w Zamościu.
/inf. KMP Zamość/zdj. Pixabay/