czwartek, 25 kwietnia, 2024
Na sygnaleRegionWiadomości

Stracił pieniądze bo myślał, że zawiesili mu konto na platformie “Netflix”

36-letni mieszkaniec powiatu zamojskiego otrzymał fałszywego maila z informacją o zawieszeniu jego członkostwa na platformie Netflix. Wpisał swoje dane oraz dane z karty płatniczej. Z jego konta zniknęło ponad 1,2 tys. zł.

Jak informuje policja, mężczyzna w celu aktywowania subskrypcji miał zalogować się do systemu i zaktualizować swoje dane. We wskazane miejsca wpisał: imię, nazwisko oraz numer karty debetowej wraz z datą jej ważności oraz trzycyfrowym kodem zabezpieczającym. Otrzymał po tym informację, że proces przebiegł pomyślnie.

Kilka dni później 36-latek zauważył na swoim koncie nieautoryzowane przez niego transakcje finansowe. – Łącznie było ich pięć na ogólną kwotę ponad 1,2 tys. zł. Transakcje zostały wykonane w sklepie i na stacji w Bukareszcie – mówi st.asp. Krukowska-Bubiło z zamojskiej policji.

Pokrzywdzony zastrzegł swoją kartę, a o oszustwie powiadomił policjantów.

– Cyberprzestępcy posługują się różnymi metodami oszust, aby uzyskać dane do konta lub karty bankowej. Zachowajmy ostrożność. Otrzymując wiadomość o zaleganiu z opłatami, czy też z informacją o konieczności zaktualizowania danych nie postępujmy pochopnie. Przed przekazaniem swoich danych skontaktujmy się z instytucję, od której pochodzi wiadomość i zweryfikujmy jej prawdziwość. Postępując z rozwagą i ostrożnością nie stracimy oszczędności – przestrzega rzecznik KMP w Zamościu.

 

/inf. KMP Zamość/zdj. Pixabay/