czwartek, 28 marca, 2024
DęblinRegionWiadomości

24 uczniów z Dęblina zdobywa doświadczenie zawodowe w Hiszpanii

Już czwarty tydzień grupa 24 uczniów kształcących się w zawodach technik elektryk i technik informatyk z Zespołu Szkół Zawodowych nr 1 w Dęblinie zdobywa doświadczenie u pracodawców w Hiszpanii.

“Udział w programie to nie tylko zwiedzanie i odkrywanie Andaluzji, ale przede wszystkim realizacja u różnych pracodawców programu praktyk zawodowych, czuwanie nad wypełnieniem wszystkich warunków zapisanych w projekcie. Wiąże się to z wizytami opiekunów w różnych miejscach pracy uczestników projektu. Przy okazji tych wizyt mogłyśmy się przekonać, że realizacja przyjętych założeń odbywa się zgodnie z planem i zbliża się ku końcowi. Rozmowy z opiekunami praktyk, za każdym razem, odbywały się w bardzo miłej atmosferze” – zapewniają Natalia Gancarska i Marzena Teodorowicz z ZSZ nr 1 w Dęblinie.

“Pracodawcy zgodnie potwierdzili wysoką ocenę umiejętności i wiedzy naszych uczniów”

Jak dalej przekazują, “w czasie wizyty u informatyków miałyśmy okazję obserwować jak korzystając z możliwości Arduino można realizować rozmaite projekty łącząc elektronikę z programowaniem, np. programując światła drogowe, czujniki parkowania, czujniki temperatury”.

“Odwiedzając elektryków zobaczyłyśmy, jak rozkładają instalację elektryczną zgodnie z dokumentacją, montują i wykonują pomiary paneli fotowoltaicznych w zależności od sposobu ich podłączenia i nachylenia. Dowiedziałyśmy się również, że mieli okazję zastosować w praktyce najnowocześniejsze technologie, np. Smart Home” – czytamy w komunikacie.

“Niezależnie od naszych wizyt u pracodawców systematycznie odbywały się spotkania z koordynatorem praktyk z ramienia firmy EuroMind. Miały one charakter informacyjno-organizacyjny” – dodają nauczycielki.

Praktyki odbywają się w ramach realizacji projektu: „ZAWODOWCY Z DĘBLINA NA EUROPEJSKIM RYNKU PRACY – EDYCJA 2” o numerze 2020-1-PL01-KA102-079719; Program Erasmus+, Akcja kluczowa – Mobilność edukacyjna; Typ akcji: Mobilność osób uczących się i kadry w ramach kształcenia zawodowego.

inf., fot. Natalia Gancarska, Marzena Teodorowicz